Honza Skopal

Kdo jsem? To stoprocentně nevím, ale kdo nejsem to vím zcela určitě.

Honza Skopal

Slavnost a její význam v našem životě

Slavnost, při vyslovení tohoto slova mi hned naskočí představa čehosi, co se jaksi vymyká normálu, co je svým způsobem zvláštní. Tedy slavnost mi prvoplánově evokuje jakýsi opak každodennosti.Slavnost je tedy, alepoň pro mě, tím, čím není kažododennost. Kde končí všednost začíná slavnost (a jistě i naopak).

30.3.2015 v 9:48 | Karma: 4,10 | Přečteno: 126x | Diskuse| Společnost

Honza Skopal

Charlie Hebdo - respekt svobody druhých

Charlie Hebdo - bezpochyby jeden ze symbolů Ledna 2015 (podle Gregoriánského kalendáře). Co však pro nás Charlie Hebdo představuje? Atentát spáchaný 7. ledna na redakci francouzského satirického časopisu? Brutální zákrok proti svobodě slova, proti svobodě samotné? Či "Je suis Charlie"? Možná jedno, druhé, či nejspíš vše dohromady. Každopádně nelze pominout, že samotným Charlie Hebdo otevírá jeden z nejpalčivějších problémů lidského rodu - tedy problém jeho svobody. Odvěké přítelkyni lidského rodu, která však, jak se zdá má až příliš mnoho proměn. Každý však jaksi cítí, že ať už se projevuje v různých případech, v odlišných silách, přece jen zůstává něco, jakési gró, které nám ukazuje, se jedná právě a jen o ni.

30.1.2015 v 11:14 | Karma: 7,92 | Přečteno: 533x | Diskuse| Společnost

Honza Skopal

Vánoční pohádkářství (Aneb ke Štědrému večeru pohádka jaksi patří)

Tak jako každý rok i letos na Štědrý den spatřila světlo světa nová česká pohádka, tentokrát tvořená přímo pod taktovkou ČT1. Vánoce jsou především svátky pokoje, lásky, přátelství ... (ostatně po všem tom předvánočním shonu už ani člověku nezbyde na nějaké to kvaltování sil) a přesně tyto hodnoty se snaží reflektovat i tradiční vánoční nostalgické pohádky pro děti i pokročilé – pohádky.

25.12.2014 v 17:52 | Karma: 8,65 | Přečteno: 1039x | Diskuse| Společnost

Honza Skopal

"Být normální, to dá v dnešní době dřinu, radši vlezte pod peřinu"

Můj muž mi jednou řekl: "Ty nejsi normální." Já mu na to ale ihned odpověděla: "Jak to, co se ti na mě nezdá?" "No, každá normální žena peče," přispěchal rychle s vysvětlením. "To, myslíš jako vážně?" podivila jsem se: "Vždyť ani tvoje matka přece nepeče." "No, jo," nedal se můj muž: "Ta taky není normální. Dodnes pochybuji o tom, že každá normální žena by měla umět péct, ale jedno vím jistě. - "Být normální, to dá v dnešní době dřinu, radši vlezte pod peřinu. Halina Pavlovská (vysílání ČT1, 20. 11. 2014)

20.11.2014 v 21:53 | Karma: 6,46 | Přečteno: 686x | Diskuse| Společnost

Honza Skopal

Neměli to komunisté přece jen dobře vymyšlené?

Ono to ti komunisté měli přece jeno dobře vymyšlené. Chodilo se dříve do důchodů, takže měl kdo hlídat děcka a mladí mohli chodit do práce. A nebylo potřeba ani tolik školek jak dneska.

16.9.2014 v 22:43 | Karma: 9,72 | Přečteno: 1001x | Diskuse| Společnost